ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ 4                                                          Οικολογία-παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά–

Φροντίζω το περιβάλλον

Τίτλος προγράμματος: «Φυσιολάτρες εν δράση»

Αγαπητοί γονείς,

Το χρονικό διάστημα 1 Απριλίου 2023  έως 31 Μαΐου 2023 στο Πρόγραμμα Εργαστήρια Δεξιοτήτων θα επεξεργαστούμε τη θεματική ενότητα φροντίζω το περιβάλλον. Παρακάτω σας παραθέτουμε μια σύντομη περιγραφή του προγράμματος  προς ενημέρωσή σας.

Στόχοι του εν λόγω προγράμματος είναι τα παιδιά, να κατανοήσουν τα χαρακτηριστικά της μάθησης μέσα από τον προβληματισμό, να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν ένα πρόγραμμα, να εξασκηθούν στον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης, να αναπτύξουν δεξιότητες προσανατολισμού και μέτρησης αποστάσεων και να αναζητήσουν λύσεις σε καθημερινά προβλήματα, όπως ο κύκλος του νερού και η υδροδυναμική.

Το πρόγραμμα «Φυσιολάτρες εν δράση» επικεντρώνεται σε δύο από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους βιώσιμης Ανάπτυξης, α) Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες και β) Ζωή στη στεριά. Μέσα από μία σειρά εργαστηρίων, οι μαθητές/τριες αντιλαμβάνονται τη σημασία της πρόσβασης σε ασφαλείς και προσβάσιμους πράσινους δημόσιους χώρους για τον άνθρωπο, κατανοούν τη σπουδαιότητα της διατήρησης και της βιώσιμης χρήσης των οικοσυστημάτων, ευαισθητοποιούνται σε σχέση με τα προστατευμένα είδη, αυξάνοντας τις βιώσιμες συνθήκες διαβίωσης. Η υλοποίηση του προγράμματος γίνεται εκτός τάξης, στον προαύλιο χώρο του σχολείου ή στο πλησιέστερο άλσος της γειτονιάς, καθώς αποτελεί πρόγραμμα πεδίου.

Στοχευόμενες δεξιότητες

Δεξιότητες – 1ος κύκλος

Δημιουργικότητα, Κριτική σκέψη, Συνεργασία

Δεξιότητες – 2ος κύκλος

Aυτομέριμνα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Πολιτειότητα, Προσαρμοτικότητα

Δεξιότητες – 3ος κύκλος

Ψηφιακός γραμματισμός

Δεξιότητες – 4ος κύκλος

Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων (case studies), Στρατηγική σκέψη

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Το πρόγραμμα ακολουθεί την βιωματική, εργαστηριακή μεθοδολογία χρησιμοποιώντας μια σειρά από εργαλεία της βιωματικής εκπαίδευσης, όπως για παράδειγμα την ομαδική και συνεργατική μέθοδο, το παιχνίδι, εργαστήρια κατασκευών, θεατρικό παιχνίδι, παιχνίδια ρόλων, κινητικές δραστηριότητες, συζήτηση σε κύκλο, συμπεριληπτικές δράσεις. Επίσης, το πρόγραμμα αποσκοπεί στην ολιστική προσέγγιση της προσωπικότητας των παιδιών και των δεξιοτήτων τους. Παράλληλα, όλα τα εργαστήρια είναι κατάλληλα σχεδιασμένα ώστε να προάγουν συγκεκριμένες κοινές αρχές, όπως η συμπερίληψη, η μη βίαιη επίλυση συγκρούσεων, η μη βίαιη γλώσσα και συμπεριφορά.

                                       Οι νηπιαγωγοί του 5ου Νηπιαγωγείου Βέροιας