Την Πέμπτη 28/05/2026 το νηπιαγωγείο μας στα πλαίσια του δικτύου με τίτλο “Μικροί πολίτες, Μεγάλες δράσεις” σε συνεργασία με το 12ο Βέροιας, 17ο Βέροιας, Ν. Λυκογιάννης, 1ο Μακροχωρίου, παρουσίασε την ταινία που δημιουργήσαμε συνεργατικά, με τίτλο “Το πλαστικό μηδενίζω και τη Γη φροντίζω”. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στο 1ο δημοτικό σχολείο Βέροιας στις 18:00.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Μουσείων, το σχολείο μας αφιερώνει τη σημερινή ημέρα στην αξία της πολιτιστικής κληρονομιάς και στον σημαντικό ρόλο των μουσείων ως ζωντανών χώρων μάθησης, έμπνευσης και δημιουργίας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες την έννοια του μουσείου, να ανακαλύψουν αντικείμενα του παρελθόντος και να κατανοήσουν τη σημασία της διατήρησης και προστασίας της ιστορίας και της τέχνης μας. Μέσα από βιωματικές προσεγγίσεις καλλιεργήθηκε η περιέργεια, η αισθητική τους αντίληψη και η αγάπη για τον πολιτισμό.
Τη Δευτέρα 25/05/2026, πραγματοποιήθηκε με επιτυχία άσκηση σεισμού στο νηπιαγωγείο μας, με στόχο την εκπαίδευση και την προστασία των παιδιών σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Οι μικροί μαθητές, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών, ακολούθησαν με ψυχραιμία και υπευθυνότητα τις οδηγίες ασφαλείας.
Τα παιδιά έμαθαν πώς να προστατεύονται την ώρα του σεισμού, καθώς και πώς να απομακρύνονται με ασφάλεια από τις αίθουσες προς το προκαθορισμένο σημείο συγκέντρωσης. Η δράση πραγματοποιήθηκε σε ήρεμο και οργανωμένο κλίμα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της σωστής στάσης απέναντι σε φυσικά φαινόμενα.
Η πρόληψη και η σωστή ενημέρωση αποτελούν βασικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και βοηθούν τα παιδιά να αισθάνονται ασφαλή και προετοιμασμένα.
Γνωριμία με το ρομπότ Beebot και τη λειτουργία του Επαναχρησιμοποίηση υλικών για την κατασκευή σταθερών κατασκευών
Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα (4cs)
Δεξιότητες της τεχνολογίας της μηχανικής και της επιστήμης Ρομποτική,
Δεξιότητες του νου Στρατηγική Σκέψη, Πλάγια σκέψη, Ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμός,
Κατασκευές, παιχνίδια, εφαρμογές,
Δεξιότητες υπολογιστικής σκέψης.
Ενδυνάμωση ομάδας
Με τις παρακάτω δραστηριότητες θα γίνει προσπάθεια ώστε να ενδυναμωθούν οι σχέσεις των παιδιών μεταξύ τους και να αρχίσουν να προσπαθούν να συνεργάζονται προκειμένου να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Προβάλουμε στους μαθητές κάποιες φωτογραφίες και στη συνέχεια γίνεται συζήτηση σε επίπεδο ολομέλειας της τάξης. Παρατηρούμε το πρόβλημα της διαχείρισης των απορριμμάτων, αναγνωρίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης και καταλήγουμε στο ότι επειδή κάποιοι άνθρωποι δεν προσέχουν το περιβάλλον και δεν ρίχνουν τα απορρίμματά τους στους κάδους, μπορούμε να φτιάξουμε ένα ρομπότ που να εντοπίζει τα ανακυκλώσιμα υλικά και να τα μεταφέρει στους κάδους ανακύκλωσης.
Κατασκευάσαμε τον δικό μας κάδο ανακύκλωσης και η περιπέτεια ξεκινά…
Μαζέψανε άχρηστα υλικά και φτιάξαμε το δικό μας ρομποτάκι. Κατασκευάσαμε το ρομπότ της ανακύκλωσης με τουβλάκια.
Την Παρασκευή 15 Μαΐου, τα μεγάλα νήπια των πρωινών τμημάτων του νηπιαγωγείου μας πραγματοποίησαν επίσκεψη στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας, στο πλαίσιο των δράσεων ομαλής μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο.
Με μεγάλη χαρά μας υποδέχτηκε ο Διευθυντής του σχολείου, Στέφανος Τσέλιος, ο οποίος καλωσόρισε θερμά τους μικρούς μας μαθητές και τους μίλησε για τη νέα σχολική εμπειρία που θα ζήσουν την επόμενη χρονιά.
Στη συνέχεια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ένα μάθημα της Α’ Δημοτικού. Γνώρισαν τους μαθητές και τη δασκάλα της τάξης, συστήθηκαν και πρόσφεραν ως δώρο όμορφες ομαδικές κατασκευές που είχαν δημιουργήσει στο νηπιαγωγείο μας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, περιηγηθήκαμε στην τάξη και παρατηρήσαμε τις γωνιές της. Συζητήσαμε για τις διαφορές ανάμεσα στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό, είδαμε τα σχολικά βιβλία και γνωρίσαμε τον προτζέκτορα και τον τρόπο που χρησιμοποιείται στο μάθημα.
Η επίσκεψή μας ολοκληρώθηκε με μια μικρή ξενάγηση στους εξωτερικούς χώρους του σχολείου. Τα παιδιά παρατήρησαν το κτίριο του Δημοτικού, επισκέφθηκαν τον σχολικό κήπο και γνώρισαν τους βασικούς χώρους του σχολείου, όπως τις τουαλέτες και τις βρύσες.
Ήταν μια ιδιαίτερα όμορφη και δημιουργική εμπειρία, που βοήθησε τα παιδιά να εξοικειωθούν με το νέο σχολικό περιβάλλον και να αισθανθούν μεγαλύτερη ασφάλεια και χαρά για το επόμενο μεγάλο τους βήμα! Ευχαριστούμε θερμά τις κυρίες Βίκυ Ξυνιά και Κατερίνα Μαστρογιάννη για τη θερμή υποδοχή στην πρώτη τάξη του Δημοτικού και για όσα χρήσιμα μας έμαθαν.